Kuvia Lehmon kyläyhdistyksen tapahtumista

Laskiaistapahtuma 2022⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Lehmon VPK 40 vuotta⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Polku jouluun  tapahtuma 3.12.2023

Polku jouluun tapahtumassa pääsi laulamaan kauneimpia joululauluja seurakuntakodilla, kahvittelemaan ja tekemään löytöjä myyjäisistä Lehmon monitoimitalolla sekä ihastelemaan ulkotulia Ukonharjun joulupolulla. Polun varrelta löytyi vieras Korvatunturilta ja monarin pihassa pääsi myös hevosajelulle.  Juhlistimme myös 150-vuotiasta Kontiolahden kuntaa polttamalla kunnan lahjoittamia jätkänkynttilöitä.

Lehmo siistiksi tapahtuma 20.5.2023

Lehmon kylä (n.5.500as.) Kontiolahdella osallistui Yle miljoona roskapussia- kampanjaan.
Osana kampanjaa Lehmon kyläyhdistys ry, yhdessä kunnan kanssa, järjestivät Lehmo
siistiksi päivän 20.5.2023. Viikolla, ennen päivää, koululaiset siistivät koulureitit ja koulujen
ympäristöt. Käytössä oli ns. roskapassi, jolla keräystapahtumat rekisteröitiin. Lapset ja
nuoret keräsivät 235 pussia. Varsinaisena Lehmo siistiksi päivänä rekisteröitiin 160 pussia.
Tapahtuman yhteydessä otettiin lisäksi vastaan ongelmajätteitä, SER jätettä ja metallia
keskitetysti. Näitä kertyi kaksi siirtolavallista ja useita säiliöitä. Paikallinen Lions club ja
urheiluseurat siistivät kauppojen ja liikuntapaikkojen ympäristöt sekä leikkipaikat.
Roskapartiot kiersivät Jaamankankaan ja lähiympäristön ulkoilualueita keräten roinaa pois.
Lehmo siistiksi päivä on nyt järjestetty 4 kertaa.

Vesa Kuronen
Lehmon kyläyhdistys ry

Laskiaistapahtuma 2022

Lehmo siistiksi 14.5.2022

Lehmon VPK 40 -vuotta

Lehmon kyläpäivä 27.8.2022

Ilta Onkilammella

Lehmon Kyläyhdistys järjesti Ilta Onkilammella -tapahtuman 11.3.2023. Lammen 2,5 km pituinen retkiluistelureitti, hiihtolatu ja kävelyreitti valaistiin tunnelmallisilla ulkotulilla. Lapsille karkkihiihtoa ja -luistelua omalla alueella.  Tarjolla oli makkaraa, lettuja ja kuumaa mehua.